C

Caller ID Nedir ?








Caller ID Nedir?

Bir sipariş takip sisteminin en önemli parçası müşteri tanıma işlemini yerine getiren Caller Id Cihazıdır.

Caller ID, Tüm iletişim sistemlerinde (Analog telefon, Internet telefonu (VoIP), GSM, telsiz vs) arayan ucun (veya kişinin) aranan uç (veya kişi) tarafından tanınmasını sağlayan alt sistemlerin tümüne verilen addır.

Her arama sırasında, doğal olarak aranan kişi, arayan kişiyi tanımak isteyecektir. Bu ihtiyaca uygun olarak tüm iletişim sistemleri, arayanın tanınmasını sağlayacak alt sistemler içerir.

Caller ID bilgisi, genel olarak henüz arama aşamasında (örneğin telefon çalarken) ve henüz görüşme başlamamışken ulaştırılan bir bilgi paketinden oluşur. Bu paket iletişim sisteminin neiteliğine bağlı olarak çeşitli formatlarda ulaşabilir. Örneğin ülkeminizin de yer aldığı ETSI standart bloğunda (AVRUPA) PSTN (Analog) telefonlar için kullanılan Caller ID sinyali yapısı V.23 dür.

Bir iletişim paketinden bahsedildiğine göre Caller ID sinyalinin iletim için sokulduğu format (örn DTMF, V.23 veya bir UDP Paketi) yanında ayrıca, bir mantıksal paket yapısına da sahiptir.

Bu paket yapısına ait içerik tercih edilen telekom alt yapısının temel standartlarına bağlı kalınarak, iletişim firmaları tarafından belirlenir. En basit Caller Id paketi sadece arayan uç bilgisini (örneğin abone veya telefon bilgisini) içeren kısa bir bilgi bloğudur. Çoğu uygulamada bu bilgiye eşlik eden arama tarihi ve saati bilgisi de vardır. Bazı telekom firmaları ayrıca arayanın adı, çağrı mesafesi (system metrics) gibi daha ayrıntılı bilgiler içeren paketler de kullanırlar.

Caller ID Cihazı Nedir?

Caller ID Cihazı olarak kastedilen genel olarak Analog (PSTN) telefon hatlarında kullanılmak üzere tasarlanmış, arayan bilgisini kendi ekanında gösteren veya bilgisayara ileten cihazlardır.

Analog (PSTN) hatlarından gelen Caller ID sinyali hattın kendisine uyumlu olarak analog yapıda olduğundan, gösterim için öncelikle analog sinyalin işlenerek sayısal bilgiye çevrilmesi gerekir. Daha sonra sayısala çevrilen bu bilgi bir ekranda gösterilebilir veya mevcut haberleşme portları (USB, Async, Ethernet vs.) kullanılarak bilgisayara gönderilir. Günümüzde çoğu modern telefon cihazı caller id bilgisini göstermek üzere bir caller id çözümleme sistemine ve ekrana sahiptir.

Telefon numarası yüksek oranda arayan kişinin kimliğini de gösteren tekil (unique) bir anahtardır. Bu yapısı itibari ile Caller ID bilgisi, çağrı merkezi, sipariş takip, abone takip, paket servis takip gibi sistemlerde "müşteri tanıma sistemi" olarak kullanılmaya son derece uygundur.

Ancak telefon ekranında veya telefon hattına bağlı bağımsız bir caller id cihazında bu bilginin ekranda görünüyor olması "uygulama konforu" açısından oldukça yetersiz bir çözüm olacaktır. Ayrıca birden fazla telefon hattının olması durumunda, numara ile müşteri araması işinin bilgisayar kullanıcısı tarafından yürütüldüğü uygulama ciddi sıkıntılar doğuracaktır.

Bu ihtiyaca cevap veren cihazlar ise bilgisayara bağlanabilen ve caller id bilgisini bilgisayara aktarabilen cihazlardır.

Caller ID Nedir?

Bu tür cihazlarla beraber çalışan bir yazılımsal arayüz yardımı ile caller id cihazından alınan caller id bilgisi, uygulama programlarına aktarılır. Alınan bilgiden çağrı detaylarının saklanması, müşteri eşleştirmesi ile gerçekte arayan müşterinin bulunması, yeni kayıtların alınması vs gibi işlemler uygulama programı aracılığı ile yürütülür. Bu sayade kullanıcının iş yükü ve hata oranı son derece azaltılır.

Bilgisayara bağlanan caller id cihazların bir avantajı da çok portlu olarak tasarlanabilmesidir. Günümüzde çoğu kişi/işletme birden fazla telefon hattına sahiptir. Doğal olarak da kullanılan caller id cihazının bu hatların tümünün bağlanabilmesine izin verecek şekilde tasarlanmış olması gereklidir.

Burada önemli olan her birine ayrı hat bağlanan bu portların bağımsız olarak çalışabilmesidir. Cihaz üzerinde birden fazla port olması tüm bu portların bağımsız olarak çalıştığı anlamına gelmeyebilir. Bu sebeple caller id cihazı seçilirken bu özellik mutlaka sorgulanmalıdır.

Bu cihazlar için önemli olan bir diğer husus ise bilgisayara olan bağlantı şeklidir. HID, MSD, Ethernet gibi moden bağlantı tarzlarını kullanan cihazlar daha düşük orndanda sorun istatistiğine sahiptirler. Örneğin CDC (COM Port) olarak bağlanan bir cihaz çok sık iletişim sorunları yaratacaktır.

Yine başka önemli bir konu ise cihazların telekom servisi standartlarına uyumluluğudur. Uyumsuz cihazlar telefon hattınızda gürültü, hatta arıza gibi sıkıntılara sebep olabilir.

 

Hem PSTN/Analog Telefon Sistemleri hem de VoIP Soft-Phone Telefon Sistemleri için;

  • Patentli özgün mimarisi ile aynı anda gelen çağrıları kayıpsız alabilen
  • Bilgisayar kapalı veya sipariş programınız çalışmıyor olsa da gelen çağrıları saklayabilen
  • Patentli
  • Garanti Belgeli
  • Servis Yeterlilik Belgeli
Caller ID Çözümleri Sunuyoruz

Cid Easy® Caller Id Cihazı teknik özellikleri hakkında bilgi almak için tıklayın
Cid Easy® VoIP Caller ID hakkında bilgi almak için tıklayın